Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • Hardly Famous

    Magician 19@nodkeem

    Philosophical Model 19@nodkeem

    The Art Colony and related sites are just a modern day book with photos

    please share our address here with others as a book

    and its a book by donation mostly yet we sell subscriptions to forums

    other wise its free to view and listen to the music

     

     

     

     

    signatrure0999123456789.jpg

  • REPRESSION is COMMUNISM! BODY AUTONOMY for ALL

    https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Communist_repression

     

  • 226318120_23847857240430382_8268526558249737630_n (1).jpg

     

    In service to a great nation, I gave nearly my all. My soul for God and Country! Your Psychological Warrior for the war effort. MK-Donald/donna

  • While there are eternal truths such as gravity exists but why? (theory/model/faith) yet life is a series of half-truths that create an understanding or an illusion of preference  for each of us when added up making what some call that faith theory or modeling.

  • My personal opinion is that I am HALF right, and you are HALF wrong.
    DKMeek the Magician 19@nodkeem

  •  perhaps we are all conservatives yet we take the things that are offbeat and outcast at times and propose a better life that is more inclusive of the individuals in a society that is the liberal way

DEV>STIGMA cover


RSS-feed

Recommended Posts

BILAN 2018


L'année 2018, loin de tout, je me suis que consacrée à STIGMA avec au programme réécriture complète du scripte, une refonte du monde, des personnages, ainsi que des croquis, des croquis et encore des croquis ! Bref, je n'ai pas chômé.

Au bilan, j'ai une histoire construite dorénavant en quatre albums, cumulé plus de 300 croquis, rédigé 138 pages du scénario, découpé 30 planches et achevé trois d'entre elle ainsi que la couverture ci-dessus. Inutile de vous détailler qu'il n'y avait plus rien à sauver du storyboard de 2013 et qu'il a bien rejoint les autres horreurs versions de Mathusalem.

Toutefois, sachant qu'un jour ou l'autre, il fallait bien que je sorte de ma caverne pour présenter mon travail, un de mes objectifs de 2018 fut de monter un VRAI dossier éditorial. Après un premier jet pour le Prix Raymond Leblanc, je l'ai ensuite perfectionné pour Angoulême avec les précieux conseils de Margaux.

ANGOULÊME


De mon bilan d’Angoulême, je n’en suis pas mécontente. Bien que j'y sois allée avec beaucoup d'appréhension, je fus la première surprise. STIGMA intriguait, la couverture a beaucoup plu et Renard-Bleu a eu du succès. Quand les gens avaient un peu de temps, ils lisaient automatiquement le pitch, la note d’intention et même le synopsis sans que je n’ai eu besoin de l'annoncer. Outre ma folie du nombre de pages, je n’ai pas eu de retour négatif sur l’histoire, aucune remarque sur le genre employé et rien de grave pour les dessins. Plus fort encore, lors d'une présentation de book aux éditions Casterman, Vincent Petit m'a signifié que le projet était personnel et original.

J'ignore au final si un éditeur validera STIGMA, mais de ce long week-end j'en suis revenue avec la satisfaction que mon dossier a suscité de la curiosité et de l'émerveillement.

Quoi qu'il en soit, je ne lâche pas l'affaire et je compte toujours en faire un webcomic gratuit
A commencer par la couverture !
thumbnail

View the full article

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Idiocracy would not relate Repression to Communism due to their years of training by the misdirecting repressors.
    .Raydon.

  • In my opinion, I am HALF right, and you are HALF wrong. Let's part ways. Each of us is taking our HALF LIFE in peace.
    Peach On Herb says Be Anointed with Kenah Bosum and seeking you will find HEAVEN is at hand.

THE NEWS

Please enter your display name

×
×
  • Create New...